L’1 de desembre se celebren les eleccions a òrgans de representació de personal en l’UJI: la Junta de Personal d’Administració i Serveis (PAS)


COMPROMÍS, RESPONSABILITAT I EXPERIÈNCIA


UGT afronta de nou aquest compromís amb la responsabilitat que representa ser un sindicat fort, amb experiència i que és present en tots els àmbits de negociació, no sols en l’àmbit de l’UJI, sinó també en l’àmbit estatal i autonòmic i amb capacitat suficient per a produir canvis que contribuïsquen a millorar la vida de les persones i de la societat en general.


Després dels anys de crisis UGT ha sigut clau en el procés de recuperació. Hem aconseguit:

  • SALARI: Pujades anuals; Productivitat fixa i variable; Carrera professional per a tot el PAS.

  • OCUPACIÓ: Estabilització d’interins; Promocions internes.

 

  • DRETS: Pla d’Igualtat; Teletreball; Recuperació dies d’assumptes propis.



PROMOTOR DEL CANVI


Recentment UGT ha signat l’«Acord marc 2022-2024 per a una Administració del Segle XXI”, que inclou:

 

  • Pujades salarials per al període 2022- 2024 

  • Jornada laboral de 35 HORES.

 

  • Vacances, dies addicionals de lliure disposició, prestació per IT.

 

  • Jubilació parcial.

 

  • Desenvolupament del GRUP B.

 

  • TELETREBALL i Digitalització.

 

  • Rejoveniment de plantilles.

 

  • Atracció i retenció de talent.

 

  • Actualització de les DESPESES DE DESPLAÇAMENT.



Ara estem il·lusionats davant un nou projecte que presentem i que forma part de la nostra manera d’entendre la defensa dels drets de les persones treballadores des d’una posició constructiva i integradora.


QUÈ VOLEM ACONSEGUIR EN ELS PRÒXIMS ANYS?


RETRIBUCIONS


Pagues extres: completes.


Equiparació retributiva: homologació de nivells retributius dins de la mateixa categoria.


Revisió salarial: clàusula de revisió segons IPC de tots els conceptes retributius.

Triennis: percepció de tots els triennis en la quantia de l’última escala.


CARRERA PROFESSIONAL


Experiència: reconeixement total tant en llocs anteriors com en altres administracions.



BORSES DE TREBALL


Convocatòries àgils: adequació i simplificació de temaris i de proves.


Transparència: bosses públiques, accessibles i actualitzades.


Formació: quan ho requerisca el lloc oferit en la crida.


Horaris especials: condicions especials per a crides en llocs amb jornada de vesprada.


Personal amb discapacitat o diversitat funcional: mesures de discriminació positiva, d’integració i d’adaptació.


Causes de no disponibilitat: ampliació de les situacions.
Processos d’estabilització: integrar en les bosses al personal desplaçat després de l’execució dels processos.


ESTABILITZACIÓ, PROMOCIÓ I OCUPACIÓ


Estabilització del personal interí: eliminació completa de la taxa de reposició. Rejoveniment de la plantilla i creació d’ocupació neta.


Promoció interna de tot el PAS: foment i disseny de processos simplificats i adequats a cada col·lectiu.


Proves de selecció: processos selectius àgils, reducció de proves i temaris.


Òrgans de selecció: especialitzats que complisquen amb els principis de professionalitat i imparcialitat.


Concursos de trasllats: convocatòria periòdica.


Comissions de servei: àgils, transparents i paral·leles a la convocatòria del concurs.


Lliure designació: reduir al mínim el nombre de llocs discrecionals.


Servei de recursos humans: dotació suficient de personal.


CONDICIONS LABORALS


Acord UGT: jornada laboral de 35 hores i jubilació parcial.


Càrrega i estrés laboral: cobrir les vacants i contractar reforços puntuals.


Jornades especials: sistema clar i homogeni de compensacions fora del seu horari.


Reduccions de jornada: del personal quan complisca 60 anys.


TELETREBALL


Acord UGT per a l’Administració del Segle XXI: impuls i generalització  del teletreball Digitalització de processos.


Capacitació del personal: en competències digitals i creació de perfils professionals


Itineraris formatius: relacionats amb l’adquisició d’habilitats en matèria digital.


Acord UJI teletreball: ampliació a, com a mínim, 2 dies de teletreball.


Noves tecnologies: adaptada a les noves demandes i amb accions formatives en la matèria perquè cap persona es quede arrere.


PLANTILLES


RPT del PAS: ordenació, equiparació i homologació de tots els llocs i nivells.


Administració especial: atenció a les situacions específiques dels 

diferents col·lectius.


Grup B: estudi i creació de llocs de Grup B.


Pla d’ordenació de laboratori: revisió del càlcul relacionat amb el personal tècnic i el grau d’experimentalitat.


Planificació: detectar les necessitats de recursos humans per a millorar els processos de selecció i provisió de llocs de treball.


Portal de transparència: publicació de les places ocupades, en les

 millores d’ocupació o interinitats.


FORMACIÓ


Pla de formació: ben dimensionat per a la carrera i promoció del personal.


Cursos específics: si es valoren en els concursos han de ser accessibles per a tots en les mateixes condicions.


Còmput d’hores: que es computen totes les hores de formació.


Igualtat en l’accés: perquè arribe a tot el personal.


Formació d’acolliment: adaptada a les necessitats i funcions del lloc.


Formació en el lloc de treball: implantació de nous processos,

 aplicacions específiques de gestió o actualització de coneixements.


PAS INVESTIGADOR


Participació del PAS en projectes d’investigació: direcció de projectes del PAS doctor i liderar grups d’investigació.


Figura d’investigador: creació.


Plantilles: adequació de plantilles de suport a la investigació.


Programes d’ajudes per a la mobilitat del PAS: amb finalitats d’investigació/formació.


Pla d’estabilització: per al personal laboral amb necessitats estructurals.


Docència i Investigació: desenvolupament de les Línies de docència i d’investigació.


Còmput de temps: tot el treballat com a personal d’investigació.


TFC i TFM: Participació en la codirecció i reconeixement de la capacitat docent i investigadora en els concursos.


Reconeixement d’activitats: com a tasques de gestió, labors docents i investigadores per a concursos i accés.


CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL, PERSONAL I FAMILIAR


Famílies monoparentals: equiparació de drets.


Borsa d’hores del 5% de la jornada: per a cures relacionades amb la conciliació.


Permís per naixement: ampliació a les 20 setmanes.


Reduccions de jornada: possibilitat d’acumulació en jornades completes.


IGUALTAT


Pla d’Igualtat: ple desplegament de l’III Pla de l’UJI.


Unitat d’Igualtat i de Diversitat: potenciació i suport a la igualtat i a la diversitat.


Sensibilització: en matèria d’igualtat efectiva i d’igualtat de tracte i no discriminació.


Igualtat laboral: tracte igualitari a dones i homes en el seu desenvolupament professional.


Prevenció: protocols d’igualtat i no discriminació per gènere, orientació afectiu-sexual, raça, religió o qualsevol altra circumstància.
Violència de gènere: convenis de mobilitat.


SALUT LABORAL


Llei de prevenció de riscos laborals: compliment íntegre.


Universitat lliure de tot assetjament sexual, de sexe i laboral: protocols i mesures preventives.


Benestar físic i Salut Mental: implementar un servei especialitzat.


Riscos psicosocials i estrés laboral: identificació, prevenció i gestió.


Riscos específics: informació dels riscos del lloc de treball i de les mesures de vigilància i protecció.


Confort laboral: condicions ambientals adequades com la temperatura i la ventilació.


ACCIÓ SOCIAL


Plans d’Acció i Ajuda Social: ajudes per a guarderies, pròtesis, i per a cas de defunció.


Jubilació: recuperació de l’incentiu i del premi a la jubilació.


Taxes universitàries: gratuïtes per al personal.


Suport a la conciliació: ajudes a centres de dia de majors i a l’embaràs i la lactància.