ESTABILITAT, CARRERA PROFESSIONAL, DIGNITAT RETRIBUTIVA I LABORAL

En ple segle XXI Espanya continua mancant d’una política per a retindre al personal investigador format en les universitats i en els centres i instituts d’investigació. Aquest personal es veu abocat a subsistir en condicions laborals precàries, amb escàs reconeixement de la seua labor científica i investigadora. La UJI, per part seua, tampoc és capaç d’oferir-li una carrera professional, docent i investigadora; al contrari, la recepta és més temporalitat, més precarietat, menys drets laborals

UGT negocia i reivindica a nivell estatal canvis en la normativa bàsica que revertisquen aquesta situació: la reforma laboral, l’Estatut del personal investigador en formació, la reforma de la Llei de la Ciència, la Llei orgànica del Sistema Universitari ( LOSU) i l’Estatut del Personal Docent i Investigador (EPDI).

Des de la Secretaria d’Universitat d’UGT s’exigeixen millores a la Conselleria i des de la Secció sindical d’UGT en la UJI reivindiquem els teus drets en les Meses negociadores i davant el rectorat.

ARA ÉS EL MOMENT DE LA DIGNITAT PROFESSIONAL, RETRIBUCIONS I CONDICIONS LABORALS DEL PERSONAL INVESTIGADOR.

Conveni col·lectiu autonòmic

UGT exigeix una plantilla de personal investigador indefinit en les universitats públiques valencianes. Creació de figures estables com a investigador júnior, sènior i distingit.

Pla d’estabilitat del personal investigador de les universitats públiques valencianes, actualment precaritzat.

Dignitat retributiva per al personal investigador amb contracte laboral en les universitats públiques valencianes, adequant retribucions al grup de titulació exigit en la convocatòria.

Reconeixement i abonament del complement de productivitat per rendiment en activitat investigadora.

Desenvolupament, promoció i carrera professional específica per a tot el personal investigador, inclòs el temporal.

Dignitat salarial

Revisió salarial del personal investigador predoctoral i postdoctoral de la Llei de la Ciència.

Equiparació i homologació salarial del personal de convenis i contractes i programes amb el seu equivalent en la plantilla de la UJI.

Estabilitat laboral i carrera professional

Pla d’estabilització i aprofitament del talent del personal investigador, oferint futur investigador o docent en la UJI.

Creació de la figura de la investigadora i investigador en la UJI.

Posada en marxa de la “carrera del personal investigador” a l’estil d’Organismes públics d’Investigació, per a disposar en plantilla personal amb talent que impulse la investigació en la UJI.

Desenvolupament de les línies d’investigació, per a incrementar l’estabilitat contractual.

Creació de les línies de Docència, per a millorar l’estabilitat del personal.

Conversió en llocs fixos de plantilla, dels contractes que obeeixen a funcions permanents d’investigació i programes de la UJI.

Adequació de plantilles de suport a la investigació.

Reconeixement de l’activitat i de la investigació

Sol·licitem la convocatòria de reconeixement de l’activitat investigadora (SEXENNIS) per a tot el personal que es trobe fent tasques d’investigació.

Reivindiquem que el personal contractat com a PAS DOCTOR/Al fet que faça tasques d’investigació puga dirigir projectes i formar part dels equips d’investigació.

Certificació de les funcions investigadores i docents realitzades.

Formació

Creació d’un Programa de Formació d’Investigadors l’objectiu dels quals siga: la formació acadèmica, la generació i transferència de resultats d’investigació, estades internacionals i generació de coneixement, i elaboració i publicació d’articles científics.

Pla específic de formació en la UJI per al personal investigador que obeïsca a les seues funcions i particularitats.

Selecció

Establiment de procediments selectius públics, transparents i barems concordes a les funcions a desenvolupar.

Participació

Aprovar programes específics de foment de la participació del personal investigador en els òrgans representatius, consultius i executius de la UJI.

Prevenció de riscos laborals

La temporalitat, la mobilitat i la resta d’especials circumstàncies que envolten al personal investigador no pot ser excusa per a rebaixar els nivells de prevenció i protecció de riscos laborals i de protecció de la salut.

Compliment d’espais mínims del lloc de treball.

Compliment íntegre de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals.

Avaluació de riscos psicosocials.

Igualtat i responsabilitat social corporativa

Introducció de la perspectiva de gènere en tots els àmbits de la UJI administració, docència i investigació.

Articulació de mesures de discriminació positiva en l’accés i la progressió en la carrera investigadora de les dones investigadores, per a pal·liar desavantatges de naturalesa soci cultural i la bretxa salarial.