UNIVERSITAT INFORMA i document amb les “20 REIVINDICACIONS D’UGT Al MINISTRE D’UNIVERSITATS”

UGT va participar el passat 17 de febrer en una reunió mantinguda amb el Ministre d’Universitats, Sr. Manuel Castells.

UGT va entregar al Ministre un document amb les 20 reivindicacions més importants i urgents que necessita el Sistema Universitari Públic Espanyol i que podeu llegir en el següent enllaç.

Aquestes reivindicacions es resumeixen en quatre grans qüestions:

• Finançament suficient per a aconseguir un sistema públic de qualitat que garantisca la igualtat d’oportunitats.

• Recuperació de la pèrdua de drets patida pels treballadors de la universitat.

• Estabilització i dignificació dels llocs de treball en les universitats, com a única via per a aconseguir la qualitat esmentada.

• Avançar en mesures que permeten a la Universitat realitzar les seues funcions de docència, investigació, innovació i transferència en relació amb els nous reptes als quals s’enfronta la societat.

Per part seua, el Ministre ens ha comunicat la intenció de continuar amb els treballs per a l’elaboració de l’Estatut del Personal Docent i Investigador.

Respecte a la publicació d’una nova Llei d’Universitats, primer s’escometrà una reforma parcial de la llei vigent, una vegada escoltada la comunitat universitària.